پمپ بنزین ساینا قطعه‌ای است که در باک بنزین این خودرو تعبیه شده است. این قطعه را با نام پمپ سوخت هم می‌شناسند. این قطعه وظیفه دارد تا با مکش خود بنزین را از باک به سمت موتور خودرو هدایت نماید.

عملکرد پمپ بنزین ساینا

همان گونه که می‌دانید موتور خودرو دارای دورهای بالا و پایین است. در زمانی که دور موتور بالا می‌رود به بنزین بیشتری نیاز دارد. زمانی هم که دور موتور پایین می‌آید نیاز به بنزین کمتری خواهد داشت. در این تغییر و تحولات پمپ بنزین وظیفه دارد تا میزان معینی از سوخت را با فشار مناسب به سمت موتور خودرو هدایت کند. پمپ بنزین در هنگام کار کردن معمولاً داغ می‌شود. به همین دلیل آن را درون باک خودرو قرار می‌دهند تا به وسیله سیال موجود در باک خنک شود تا نسوزد.

تعویض پمپ بنزین خودرو

پمپ بنزین ساینا هم دچار ایراد می‌شود. در زیر به راهکارهایی اشاره می‌کنیم تا از آسیب رسیدن به این قطعه جلوگیری به عمل آورید. همچنین در ادامه نشانه‌های معیوب شدن آن را بیان خواهیم کرد.

جلوگیری از خرابی پمپ بنزین

  • جلوگیری از رانندگی کردن با سوخت کم برای پیشگیری از داغ شدن پمپ
  • جلوگیری از مسدود شدن فیلتر پمپ بنزین با بالا نگه داشتن سطح سوخت خودرو

نشانه‌های خرابی پمپ بنزین ساینا

  • روشن نشدن و یا ایراد در روشن شدن ساینا
  • افزایش سروصدا از سمت باک خودرو
  • افزایش مصرف سوخت
  • کم شدن شتاب خودرو
  • ریپ زدن خودور ساینا
  • شتاب گرفتگی ناگهانی خودرو

شما باید بدانید معمولاً زمانی که پمپ بنزین خودرو ساینا سالم است، خودرو نرم و طبیعی کار می‌کند. در صورت معیوب بودن این قطعه حتماً آن را تعویض کنید.

خرید پمپ بنزین خودرو ساینا از یدک مارکت

یدک مارکت به عنوان یکی از به‌روزترین فروشگاه‌های اینترنتی انواع پمپ بنزین ساینا و سایر خودروهای داخلی و خارجی را در بازار عرضه می‌کند. شما می‌توانید قیمت‌های به روز را به صورت روزانه از این سایت مشاهده کنید. ما این قطعات را با ضمانت اصالت از سمت فروشگاه خود برای شما عزیزان ارسال خواهیم کرد. در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانید با شماره پشتیبانی سایت ما در تماس باشید.

همان گونه که می‌دانید رشد قیمت دلار تأثیر زیادی بر بازار قطعات خودرو گذاشته است. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از عرضه کنندگان، قطعات بی کیفیت را عرضه کنند. مجموعه یدک مارکت سعی می‌کند باکیفیت‌ترین قطعات را با قیمت مناسب با سرعت بالا به دست مشتریان عزیز برساند. برای خرید کافی است از طریق درگاه‌های امن اینترنتی اقدام نمایید و سفارش خود را ثبت کنید.